F.A.Q.

Algemeen

Wat zijn jullie algemene voorwaarden?

Je kunt onze algemene voorwaarden hier vinden.

Hoe zit het met mijn privacy?

Onze privacy- en cookieverklaring vind je hier.

Kunnen we samenwerken?

Elke maand kun je op onze website het verhaal van iemand lezen die creatief en inspirerend bezig is. Misschien kun jij dat zijn. Ook maken we producten in samenwerking met idealistische bedrijven, zelfstandigen en kunstenaars in verschillende werkgebieden. Heb je interesse, klik dan door naar onze contactpagina om dat ons te laten weten. Misschien komt er dan een leuke samenwerking uit voort.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Je kunt ons het makkelijkst via de mail bereiken, we streven ernaar jouw bericht binnen 48 uur te beantwoorden. Kijk op onze contactpagina voor al onze contactgegevens. Ons adres is géén bezoekadres. Zit je op Facebook, Twitter of Instagram? Ook daar zijn we te vinden. We horen graag van je!

Hoe maak ik een account aan?

Voor je een order afrondt, bieden we de mogelijkheid een account aan te maken. Je vult dan een aantal persoonlijke gegevens in en kiest een gebruikersnaam en wachtwoord. Dit maakt het bestelproces voor een volgende keer nog makkelijker.

Hoe duurzaam zijn jullie?

Duurzaamheid is een belangrijke kernwaarde van ijvr. Bij alles wat we doen, bedenken we wat de impact hiervan is. Onze producten komen op een milieu-, dier-, en mensvriendelijke manier tot stand. Dit bewerkstelligen we op verschillende manieren, zoals:
– We gebruiken geen plastic in onze verpakkingen.
– We werken samen met bedrijven die ook een duurzaam beleid voeren.
– Onze shirts zijn gemaakt van 95% biologisch katoen. De stof heeft het Organic Cotton 100 en Oekotex-100 certificaat.
– De garen die we gebruiken zijn gemaakt van biologisch katoen en hebben het GOTS-certificaat.
– Onze nek-, was- en maatlabels zijn eveneens van biologisch katoen en ons merklabel is gemaakt van gerecycled garen.
– Onze totebags zijn van 100% biologisch katoen.
– De inkten die we gebruiken voor onze prints zijn op waterbasis en veganistisch.
– We werken samen met een atelier dat maatschappelijk ondernemen voorop heeft staan. Zij bieden een opleiding en perspectief op betaald werk aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
– We werken zoveel mogelijk samen met lokale ondernemers om zo de CO2 uitstoot die gepaard gaat met onnodig transport te voorkomen.
– Ons drukwerk bestellen wij bij een CO2-neutrale drukkerij die de CO2-uitstoot beperkt, en deze compenseert door het planten van bomen.

Betalen

Zijn alle prijzen inclusief BTW?

De prijzen die je in onze webshop ziet staan zijn allemaal inclusief BTW.

Kan ik achteraf betalen?

Natuurlijk kan dat. Bij het afrekenen van je bestelling kun je kiezen voor de optie om via Klarna achteraf te betalen.

Hoeveel kost een verzending?

De kosten van een verzending kunnen variëren tussen € 5,45 en €4,45. Wij versturen onze pakketten met DPD, de goedkoopste service die zij verlenen is het afleveren bij een pick-up point.

Er is iets mis gegaan met mijn betaling. Wat nu?

We kijken graag met je mee. Mail ons je probleem o.v.v. je naam en ordernummer via klantenservice@ijvr.nl.

Hoe zorgen jullie ervoor dat ik veilig kan betalen?

Wij werken met betrouwbare betalingsmethoden. Onze betalingen worden via een beveiligde verbinding verwerkt door de gerenommeerde betaalservice Mollie Payments. Deze naam vind je ook terug op je betaalafschrift als je via onze website iets hebt gekocht.

Productspecificaties

Welke materialen gebruikt ijvr voor de T-shirts?

Onze shirts zijn gemaakt van 95% biologisch katoen en 5% elastaan. Onze stoffen hebben het Organic Cotton 100 en Oekotex-100 certificaat. De garen die worden gebruikt voor onze T-shirts zijn gemaakt van biologisch katoen en hebben het GOTS-certificaat. Onze nek-, was- en maatlabels zijn eveneens van biologisch katoen en ons merklabel is gemaakt van gerecycled garen.

Hoe maken jullie de print op de shirts en tassen?

De opdruk op de shirts en totebags is gemaakt middels de zeefdruktechniek en hiervoor zijn watergedragen en veganistische inkten gebruikt.

Wat is het wasvoorschrift voor de shirts?

Onze T-shirts zijn voorzien van een waslabel met instructies. Wij adviseren bij machinewas om de shirts maximaal op 30 graden te wassen. Een krimppercentage van 4% na de eerste wasbeurt is normaal. Stop de shirts niet in de droger en was en strijk binnenstebuiten. Zo blijf je lang plezier houden van je t-shirt én de print.

Hoe is de pasvorm van jullie shirts?

ijvr Heeft een eigen maatvoering. Let hier goed op voor je een bestelling plaatst en bekijk onze maattabel. Onze T-shirts hebben een ruime pasvorm, behalve onze kleinste maten. Bij de damesshirts is onze kleinste maat XS vergelijkbaar met kledingmaat 34-36 en onze grootste maat XL vergelijkbaar met kledingmaat 50-52. Bij de herenshirts komt onze maat XS overeen met kledingmaat 44-46 en onze maat XL met kledingmaat 60-62.
Hou rekening met een krimppercentage van 4% na de eerste wasbeurt.

Hoe worden jullie T-shirts gemaakt?

Het proces van het maken van ons t-shirt ligt helemaal in onze eigen handen, maar er zijn wel heel veel partijen bij betrokken. We hebben alle makers bij elkaar gezocht aan de hand van een aantal criteria; eerlijke productie, ecologische materialen, zo lokaal mogelijk gesitueerd en mensen met passie voor hun werk. En dat is gelukt en daarom zijn we heel erg trots op ons product! Zowel de stof als de fournituren van ons T-shirt zijn van 100% organisch katoen en onze print is van watergedragen en veganistische inkt. De productie van het ijvr-shirt vindt in Breda plaats, zodat we zeker weten dat de werkomstandigheden waaronder onze kleding gemaakt wordt prima in orde zijn.

Waarom hebben jullie een andere maatvoering?

Wij willen graag dat zoveel mogelijk verschillende lichaamstypes zich goed voelen in een T-shirt van ijvr. De reguliere maatvoering in winkels is daarvoor in onze ogen te beperkt. De Nederlandse vrouw heeft gemiddeld kledingmaat 42. Dit komt overeen met kledingmaat XL en dat is meestal de grootste maat die kledingwinkels voeren.  Veel mensen worden buitengesloten door de krappe kaders die worden gevormd door die reguliere XS tot XL, dus wij hebben besloten die kaders op te rekken. Bij ons komt maat XS voor dames overeen met maat 34-36 en voor heren met maat 44-46. En onze maat XL komt overeen met damesmaat 50-52 en herenmaat 60-62. Hiermee bedienen we met vijf kledingmaten een veel groter publiek. Zie onze maattabel voor alle details.
Op deze manier streven wij ernaar niemand buiten te sluiten. Een kledingstuk dat niet past, roept namelijk meer op dan alleen een gevoel van teleurstelling. Je hebt het gevoel dat het iets zegt over jou. Dat dit kledingstuk niet voor jou bedoeld is. Dat het kledingstuk goed is, maar jouw lichaam niet. Bij ijvr zetten we ons in om dat anders te doen. Ons uitgangspunt is dit: als ons shirt jou niet past dan ligt dat aan ons T-shirt en niet aan jouw lichaam. Laat het ons weten als jouw maat er onverhoopt toch niet bij zit en dan proberen wij hier iets aan te doen.

Ruilen/retourneren

Kan ik een product retourneren?

Natuurlijk! Je hebt het recht om je bestelling 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren. Dit kun je kenbaar maken via ons retourportaal, de directe link hiervan ontvang je bij je bestelling. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Je krijgt dan het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten teruggestort. Let er op dat het product in de originele staat verkeert (t-shirts met aangehecht label) en ongedragen, onbeschadigd en ongebruikt is. Nadat wij je retour in goede orde hebben ontvangen crediteren wij het volledige orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van jouw retouraanmelding. De verzendkosten voor je retour zijn voor eigen rekening.

Hoe werkt een retourzending?

Je ontvangt van ons een Track & Trace mail waarin een directe link naar ons retourportaal staat. Via deze link kun je je product retour melden. Je klikt op de button, start een retourproces en vult je tracking nummer of postcode in. Op de volgende pagina kun je de details van je retour invullen. Als alles is ingevuld kun je de dichtsbijzijnde afleverlocatie kiezen. Als je dat allemaal gedaan hebt kun je alle ingevulde velden nog eens bekijken en eventueel wijzigen. Klopt alles, dan print je het retourlabel. Deze plak je op het pakket en dan lever je jouw retour in bij het door jou gekozen inleverpunt.

Is retourneren gratis?

Nee, verzenden en retourneren is bij ijvr niet gratis. We zouden je deze service graag willen aanbieden, maar die kosten zouden we dan moeten doorberekenen in onze artikelen. We willen transparant zijn in ons handelen en verstoppen de kosten van verzending en retouren daarom niet in onze prijzen.
In onze webshop kun je veel informatie vinden over onze artikelen. We hebben goede productfoto’s en – omschrijvingen en bij onze T-shirts vind je een uitgebreide maattabel, zodat je goed geïnformeerd je keuze kunt maken. Mocht een artikel onverhoopt toch niet naar wens zijn, dan betaal je zelf de kosten voor de retourzending, en betalen wij de reeds door jou betaalde verzendkosten voor de heenzending terug, mits je de gehele zending retourneert.
We hopen op deze manier ook een stukje bewustwording te creëren en te voorkomen dat pakketten onnodig heen en weer gestuurd worden omdat dit toch een gratis service is. Hiermee beperken we de CO 2 uitstoot die gepaard gaat met transport. En bedenk: retourneren in gewone winkels gaat ook gepaard met kosten: je auto parkeren in het stadscentrum, je fiets bewaakt stallen en jouw eigen tijd om op en neer te gaan naar de winkel is ook niet gratis.

Bezorgen

Hoe worden jullie pakketten verzonden?

Op dit moment verzenden we alleen nog binnen Nederland en België. Onze pakketten worden verzonden met vervoerder DPD. Je kunt ervoor kiezen om je pakket thuis te laten bezorgen of op een pick-up point in de buurt. Dit laatste is vooral prettig als je liever niet wil dat je pakket bij de buren wordt bezorgd. Als je niet thuis bent, wordt je pakket de volgende dag nogmaals aangeboden.

Krijg ik een Track & Trace nummer?

Ja. Via onze Track & Trace mails word je op de hoogte gehouden van elke stap in het verzendproces. We laten je weten wanneer wij het pakket op de post doen, wanneer het ontvangen is door onze vervoerder en wanneer het bijvoorbeeld afgeleverd is bij een pick-up point.

Wat is de levertijd?

Pakketten die voor 15.00 uur besteld zijn, versturen wij nog dezelfde dag. Wij hebben geen invloed op de vervoerders, dus hou rekening met enkele dagen levertijd. Gemiddeld kun je hiervoor twee werkdagen aanhouden.

Hoeveel kost een verzending?

Je kunt zelf kiezen hoe je jouw pakket wil ontvangen. Kies je voor een aflevering bij een pick-up point dan zijn de bezorgkosten in Nederland €5,39 en voor België €7,62. Kies je voor bezorging rechtstreeks aan huis, dan kost bezorging in Nederland €6,59 en voor België €9.50. Vanaf een besteding van €70,- betalen wij de verzendkosten voor je.

Klantenservice

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Wij vinden het zelf ook heel vervelend om niet tevreden te zijn over een aankoop en doen daarom ons uiterste best om in alle redelijkheid naar een oplossing voor jouw probleem te zoeken. Als wij iets kunnen verbeteren dan horen we dat graag. Mail ons via klantenservice@ijvr.nl.
We zijn ook goed bereikbaar via onze social media kanalen en zullen altijd proberen snel naar een passende oplossing voor je te zoeken. Je vindt ons op Twitter, facebook en Instagram.
Als je niet tevreden bent over de manier waarop wij je helpen, dan heb je het recht om je klacht voor te leggen aan de Stichting Geschillencommissie Consumentenzaken. Dit kan ook via het Europees ODR Platform.

Er ging iets mis met mijn bestelling.

We kijken graag met je mee. Mail ons je probleem o.v.v. je naam en ordernummer via klantenservice@ijvr.nl.

Hoe is de garantie geregeld?

Op onze producten is de wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat je recht hebt op een goed product en dat dit product dus moet voldoen aan de verwachtingen die je redelijkerwijs mag hebben.

Waarom is verzenden niet gratis?

Verzenden en retourneren is bij ijvr niet gratis, tenzij het bedrag van jouw bestelling boven de € 70,- is. We zouden je deze service graag willen aanbieden, maar die kosten zouden we dan moeten doorberekenen in onze artikelen. We willen transparant zijn in ons handelen en verstoppen de kosten van verzending en retouren daarom niet in onze prijzen.
In onze webshop kun je veel informatie vinden over onze artikelen. We hebben goede productfoto’s en – omschrijvingen en bij onze T-shirts vind je een uitgebreide maattabel, zodat je goed geïnformeerd je keuze kunt maken. Mocht een artikel onverhoopt toch niet naar wens zijn, dan betaal je zelf de kosten voor de retourzending, en betalen wij de reeds door jou betaalde verzendkosten terug, mits je de gehele zending retourneert.
We hopen op deze manier ook een stukje bewustwording te creëren en te voorkomen dat pakketten onnodig heen en weer gestuurd worden omdat dit toch een gratis service is. Hiermee beperken we de CO 2 uitstoot die gepaard gaat met transport. En bedenk: retourneren in gewone winkels gaat ook gepaard met kosten: je auto parkeren in het stadscentrum, je fiets bewaakt stallen en jouw eigen tijd om op en neer te gaan naar de winkel is ook niet gratis.

Ik heb een artikel ontvangen dat beschadigd is.

Onze excuses! Wij ruilen het artikel voor een onbeschadigd exemplaar. Neem contact met ons op via klantenservice@ijvr.nl.

Ik heb een artikel ontvangen dat ik niet besteld heb.

Onze excuses! Wij ruilen het artikel om voor het juiste artikel. Neem contact met ons op via klantenservice@ijvr.nl.